بازیافت باتری‌ لیتیوم یون

راهنمای مطالعه

 باتری‌های لیتیومی به تدریج جایگاه خود را در زندگی ما پیدا کردند و از یک کنجکاوی‌ علمی فراتر رفته و بخشی از زندگی ما شدند. در صورتیکه نمی دانید باتری لیتیومی چیست و یا اطلاعات بیشتری در مورد انواع باتری لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر نیاز دارید حتما مقاله باتری لیتیوم یون چیست؟ را مطالعه کنید.

پیش از این، ما می‌توانستیم باتری‌های آلکالاین را به‌همراه سایر زباله‌ها در طبیعت دفن کنیم، بدون اینکه نگران آتش‌سوزی یا انفجار آنها باشیم. با راه یافتن باتری‌های لیتیوم یون به قفسه سوپرمارکت‌ها، این الگو تغییر کرده است. به گفته وبسایت VC Star، باتری‌های لیتیومی، یک معضل زیست‌محیطی مهم را به معضلی حیاتی و اورژانسی تبدیل کردند.

زمانی که موضوع باتری‌های لیتیومی مطرح است، دفن زباله‌ها دیگر یک گزینه نیست تولید کنندگان حقیقت را درباره زباله‌ها از ما پنهان می‌کنند اما واقعیت این است که هیچ‌کس به دنبال غربال کردن زباله‌های خانگی ما، برای پیدا کردن و بازیافت باتری‌های لیتیوم یون استفاده شده نیست بنابراین با به صحنه آمدن باتری‌های لیتیوم یون، بازیافت آنها به یک معضل بزرگ زیست محیطی تبدیل شده است.

حقیقت این است که سازندگان باتری‌ها به معضلاتی که تولیداتشان برای محیط‌زیست ایجاد می‌کند، اهمیتی نمی‌دهند. محصولات آن‌ها به محض باز شدن روکش‌های محافظتی آنها مواد شیمیایی سمی خود را آزاد می‌کنند. سپس این مواد شیمیایی به‌واسطه آب باران وارد زمین و محیط اطراف شهرهای بزرگ می شوند. این مواد سمی مدت زمانی خیلی بیشتر از تصورات خوشبینانه ما در طبیعت باقی خواهند ماند و موجب مسموم شدن منابع طبیعی و زمین های کشاورزی و محصولات غذایی در اطراف شهرهای بزرگ خواهند شد.

بازیافت باتری لیتیوم یون بصورت پیشرفته

در این ویدیو مطالب مفید زیادی در مورد بازیافت پیشرفته باتری های لیتیوم یون می توانید مشاهده کنید.

اقداماتی برای بهبود معضل بازیافت باتری های لیتیومی

رفع هر نوع نقصی بهتر است از منبع آن شروع شود، بنابراین این روند از خود ما آغاز می‌شود. ما می‌توانیم با استفاده مجدد از باتری‌های قابل شارژ به میزان بیشتر شروعی بزرگ برای استفاده از باتری ها داشته باشیم. و سپس، با به پایان رسیدن عمر مفید آن‌ها، می‌توانیم آن‌ها را بازیافت کنیم این نقطه ای است که با اطلاع رسانی مناسب مردم باید بدانند چه کاری انجام دهند و یا باتری های فرسوده خود را مثل باتری یو پی اس و یا سایر باتری ها را به چه مکانی تحویل داده و یا کجا بریزند.

البته، باید این را نیز عنوان کنیم که این کار همیشه اینقدر ساده نیست، به‌خصوص اگر شما خارج از آمریکای شمالی و اروپا زندگی کنید در آن‌جا، محل هایی وجود دارد که شما زمانی که باتری های لیتیوم یون خود را برای بازیافت می برید می توانید بصورت رایگان باتری قلمی برای کنترل تلویزیون خود و یا وسیله های دیگر خود دریافت کنید.

تولید کنندگان بزرگ باتری لیتیوم یون پول خوبی به دست می‌آورند و باید مسئولیت‌های تجاری خود را بپذیرند. زمانی که عمر باتری‌های لیتیومی به پایان می‌رسد، تأمین‌کنندگان میبایست کار درست را انجام داده و در راستای بازیافت انواع باتری لیتیوم یون سرمایه گذاری کرده و به جامعه کمک کنند.

یو پی اس کاران

یو پی اس کاران

فروشگاه تخصصی یو پی اس UPS و باتری یو پی اس

مشاور شما در خرید انواع یو پی اس
از جدیدترین محصولات و مطالب تخصصی در حوزه برق و تکنولوژی روز مطلع شوید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

2 thoughts on “بازیافت باتری‌ لیتیوم یون

  1. محمدگل ریکی گفت:

    باطری لیتیوم کهنه را کجا بفروشیم برای باز یافت

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای فروش باتری لیتیوم کهنه با دفتر تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغ یو پی اس کاران