تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین چیست؟

باتری یو پی اس

در این مقاله در یو پی اس کاران قصد داریم با کمک نظرات شما به بررسی یکی از پربحث ترین مطالب در مورد باتری های یو پی اس بپردازیم و بطور کامل در مورد این موضوع صحبت کنیم که تفاوت اصلی باتری یو پی اس با باتری ماشین چیست و آیا استفاده از باتری ماشین بجای باتری یو پی اس امکان پذیر است؟ ( با توجه به اینکه باتری ماشین از باتری یو پی اس ارزان تر است!) و در صورتیکه بتوانیم از باتری ماشین بجای باتری یو پی اس استفاده کنیم آیا اینکار توصیه می شود یا نه، در ادامه مقاله تفاوت باتری ماشین و باتری یو پی اس با ما همراه باشید. 

راهنمای مطالعه

تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین

برای اینکه بدون اتلاف وقت سر اصل مطلب برویم، باتری های مورد استفاده برای اتومبیل ها، اتوبوس ها و کامیون ها و در کل وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی (بجز ماشین های الکتریکی) به باتری خودرویی معروف هستند. این مدل از باتری ها که عمدتا سیلد اسید معمولی هستند، طراحی و ساخته شده اند تا یک مقدار بسیار زیادی از جریان را برای یک مدت زمان بسیار کوتاه برای تامین قدرت استارت خودرو و روشن شدن اتوموبیل فراهم کنند.

هنگامی که موتور ماشین روشن و در حال کار است، دینام ماشین وظیفه تامین برق خودرو را به عهده دارد و همچنین به سرعت شروع به شارژ باتری ماشین کرده تا به شارژ کامل برگردد. این عملکرد یک باتری خودرویی در یک ماشین معمولی است، حال در بعضی از ماشین ها مثل برندهای آلمانی از دو باتری که عمدتا باتری AGM می باشد برای تامین برق، آپشن های ماشین استفاده می شود و برای تامین برق استارت از باتری اول استفاده می شود.  

تفاوت باتری ماشین و ups

بر خلاف باتری های خودرویی، باتری یو پی اس و همچنین باتری هایی که در  سیستم های برق خورشیدی استفاده می شود (مثل باتری های دیپ سایکل DEEP CYCLE) به این شکل طراحی شده اند تا مقدار کمی از جریان را به طور پیوسته برای مدت زمان طولانی ای تامین کنند. که اصطلاحا به این قبیل باتری ها، باتری های ذخیره کننده انرژی هم گفته می شود. 

در واقع باتری های ذخیره کننده انرژی برای تامین برق بصورت مداوم برای مصرف کننده های خود استفاده می شوند که این مصرف کننده ها می تواند روشنایی، مصارف عمومی و همچنین تامین برق مصرف کننده های یو پی اس UPS باشد. 

با اینکه هم باتری های یو پی اس و هم باتری های استارتی ماشین هر دو دارای ولتاژ 12 ولت هستند و هم از نظر ظاهری و حتی کارکرد هر دو از سرب و اسید برای تولید انرژی استفاده می کنند اما ساختار داخلی کاملا متفاوتی داشته و هر کدام برای مصرف خاص خود طراحی و تولید می شوند. 

تمامی سیستم های بک آپ برقی مثل سیستم های برق اضطراری (یو پی اس ها) و همچنین باتری های برق خورشیدی با تبدیل جریان DC ذخیره شده در باتری به برق AC قادر به تامین برق مورد نیاز مصرف کننده های خود هستند. در مقایسه با باتری ماشین باتری های یو پی اس نوعی باتری دیپ سایکل هستند، زیرا در مقایسه با باتری های ماشین برای زمان تخلیه بسیار طولانی تر و عمیق تری طراحی و ساخته شده اند. 

فرق باتری یو پی اس با باتری ماشین

⚠️ در کل طراحی باتری یو پی اس و باتری ماشین کلا متفاوت است.

در باتری خودرو نسبت به باتری یو پی اس تعداد پلیت های سربی زیادتر و نازکتر است که موجب بالا رفتن سطح برخورد و واکنش صفحه الکترودهای باتری با الکترولیت می شود که این طراحی باعث تولید جریان زیاد در مدت زمان کم می گردد. در حالی که باتری یو پی اس دارای تعداد کمتری از پلیت های الکترود سربی بوده و همچنین حجم الکترولیت در باتری یو پی اس بسیار بیشتر است، به طوری که واکنش شیمیایی زمان بیشتری برای تولید جریان نیاز دارد. این امر باعث می شود که باتری یو پی اس بتواند مقدار ثابتی از جریان را برای یک مدت طولانی تر نسبت به باتری ماشین فراهم کند.

آیا بجای باتری یو پی اس می توان از باتری ماشین استفاده کرد؟  

با اینکه هم باتری ماشین و هم باتری یو پی اس هر دو باتری با ولتاژ 12 ولت هستند اما تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین در ساختار طراحی و عملکرد آن می باشد.

شما در واقع می توانید یو پی اس را با استفاده از باتری ماشین هم روشن کنید و خروجی 220 ولت داشته باشید و مصرف کننده ها رو برای مدتی تامین کنید اما چه در حالتی که از باتری ماشین برای یو پی اس استفاده کرده و یا حالتی که با استفاده از اینورتر خروجی باتری ماشین را به 220 تبدیل می کنید. ولتاژ خروجی بعد از مدتی افت خواهد داشت و افت ولتاژ در خروجی باتری و بعد در خروجی AC پیش خواهد آمد که در صورتی که یو پی اس شما از نوع یو پی اس آفلاین و از انواع بی کیفیت باشد به مصرف کننده ها آسیب رسانده و در صورتیکه یو پی اس آنلاین باشد بدلیل افت ولتاژ باتری یو پی اس خطا داده و قطع خواهد شد. 

تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین

چرا بجای باتری یو پی اس از باتری ماشین استفاده نکنیم ؟

همانطور که در بالا به تفاوت های کلی باتری یو پی اس و باتری ماشین اشاره کردیم، بدلیل تفاوت در ساختار پلیت ها و همچنین حجم الکترولیت در این دو مدل باتری، علاوه بر موارد گفته شده استفاده از باتری ماشین بجای باتری یو پی اس باعث گرم شدن بیش از حد باتری ماشین در زمان شارژ با استفاده از شارژر یو پی اس UPS می گردد که منجر خرابی سریع و کاهش عمر باتری می گردد همچنین امکان نشت اسید و آزاد شدن گاز هیدروژن و در نهایت منفجر شدن باتری وجود دارد.

در واقع با اینکه قیمت باتری ماشین پایین تر از باتری یو پی اس است اما مساله زمان را هم در نظر داشته باشید به عنوان مثال با توجه به خرابی سریع باتری ماشین در استفاده در یو پی اس در یک دوره بعنوان مثال 5 ساله از استفاده باتری ماشین بجای باتری یو پی اس قطعا هزینه ریالی استفاده کردن از باتری ماشین بیشتر از استفاده از باتری یو پی اس خواهد بود. 

منفجر شدن باتری ماشین

ساخت یو پی اس با باتری ماشین

استفاده از باتری ماشین بجای باتری یو پی اس از جمله سوالاتی است که برای کاربران مطرح می شود و دلیل آن نیز تفاوت قیمت این دو مدل باتری است. در یک آمپر مشابه باتری های ماشین ( باتری های استارتی ) چند برابر ارزانتر از باتری های یو پی اس و باتری های مناسب برای برق خورشیدی هستند. 

در صورتیکه برای مدت زمان کوتاهی و یا بطور اورژانسی قصد راه اندازی یک دستگاه یو پی اس را با باتری ماشین داشتید این امکان وجود دارد اما بخاطر داشته باشید که باتری های استارتی برای تحمل دشارژ عمیق یا استفاده طولانی مدت ساخته نشده اند، در این قبیل باتری ها مقاومت داخلی بسیار کم بوده و در ساخت باتری از پلیت های سربی بسیار نازکتری نسبت به باتری های یو پی استفاده می شود به همین دلیل ساخت یو پی اس با استفاده از باتری ماشین منجر به خرابی سریع باتری ماشین و کاهش بسیار سریع عمر باتری می گردد.

در صورتیکه برای تامین برق مصرف کنند های خود نیاز به خرید یو پی اس دارید توصیه می کنیم حتما قبل از خرید یا ارتقاء دستگاه، با چند کارشناس برق اضطراری در این زمینه مشورت کنید.

یو پی اس کاران

 در زمان استفاده از باتری ماشین بجای باتری یو پی اس به یاد داشته باشید که گرچه قیمت باتری ماشین بسیار ارزانتر از باتری یو پی اس است اما شما در حال از بین بردن باتری خود در کمتر از چند ماه و همچنین قبول ریسکهای مربوط به نشت اسید و گاز و منفجر شدن باتری هستید.

یو پی اس کاران

یو پی اس کاران

فروشگاه تخصصی یو پی اس UPS و باتری یو پی اس

مشاور شما در خرید انواع یو پی اس
از جدیدترین محصولات و مطالب تخصصی در حوزه برق و تکنولوژی روز مطلع شوید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

49 thoughts on “تفاوت باتری یو پی اس و باتری ماشین چیست؟

  1. سجاد گفت:

    سلام میشه بجای باطری موتور سیکلت از باطریups استفاده کرد و اینکه اگه موتور ایتارتی باشه جواب میده؟ و استارت میزنه؟

    1. تیم تولید محتوا گفت:

      سلام دوست عزیز، برای راه افتادن کار می تونید استفاده کنید ولی اگه بصورت بلند مدت می خواید استفاده کنید چرا باتری موتوری تهیه نمی کنید، ارزان تر از باتری یو پی اس هم هست!

  2. امیر دانا گفت:

    در بازار چون نظارت نداریم قیمت بسته به عرضه و تقاضا ومکان قیمت متغییر هست.استدلال نویسنده غیر علمی ونادرسته.استارت یخچال ۲۰۰وات ۲۲۰ولت شاید حدود۵امپر جریان باولتاژ۲۲۰ولت نزدیک به استارت خودرو
    لازم داره.علاوه براون خودروی خاموش رادیوش می‌تونه حدودصدساعت روشن باشه وباطری جریانش رو تامین می‌کنه.
    اندازه باطری خودرو چون جریان بالاتر داره بزرگتره.من از باطری۷۵امپر سپاهان
    استفاده میکنم ..مشکل هم نداشتم.به این سخنان غیر علمی که فقط برای سود
    بردن هست توجه نکنید.هر نوع باطری دلت خواست بخر فقط به تاریخ انقضا توجه کن.ضمنا باطری شارژی هرقدر آهسته پر وخالی بشه عمرش بیشتره.

    1. تیم تولید محتوا گفت:

      سلام دوست عزیز، خیلی ممنون بابت اینکه نظرتون رو عنوان کردید ولی جدا از استدلال غیر علمی و نادرست ما، اگر دقت کرده باشید تمام تولید کننده های رده اول یو پی اس، مثل APC که زیر مجموعه اشنایدرالکتریک هست، و برندهای مختلف اروپایی و امریکایی دیگه برای یو پی اس از باتری یو پی اس استفاده می کنند نه باتری ماشین.

  3. محمدی گفت:

    سلام
    آیا باتری ۱۰۰ آمپر ups با باتری ۱۰ آمپر دیپ سایکل تفاوتی داره؟

    1. تیم تولید محتوا گفت:

      سلام جناب محمدی
      باتری های دیپ سایکل برای تحمل دفعات زیاد شارژ و دشارژ و همچنین تخلیه باتری تا درصدهای خیلی زیاد طراحی شده اند، مثلا در سیستم های برق خورشیدی که باتری هر روز شارژ و دشارژ می شه، ولی در یو پی اس ها ممکنه در ماه حتی یکبار هم از باتری استفاده نشه برای همین عموما در یو پی اس ها نیازی به استفاده از باتری دیپ سایکل نیست مگر در مواردی که تعداد دفعات استفاده خیلی زیاد باشه.

  4. saeid گفت:

    ببخشید من یک آمپلی فایر دارم باطریش ۱۲ ولت ۱۰ آمپر بود که خراب شده
    حالا براش چه نوع باتری تهیه کنم ؟باطری ماشین یا uos?

    1. تیم تولید محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای آمپلی فایر شما به باتری ذخیره نیاز دارید و باید باتری یو پی اس تهیه کنید، باتری ماشین، باتری استارتی هست و برای کار شما مناسب نیست .

  5. محسن کاوسی گفت:

    سلام وقت بخیر،میخوام برای تامین برق دوتا دوربین و چهار تا چراغ ۱۲ ولت واسه زمانی که برق میره از یه شارژر هوشمند و باتری ۱۰۰ آمپر مخصوص ups استفاده کنم،آیا این کار شدنیه؟و آیا شارژر ۱۵ آمپر واسه باتری ۱۰۰ آمپر مناسبه؟نکته بعدی این که میخوام برق دوربین ها مستقیم از باتری تامین بشه (حتی زمانی که برق هست) و موقع قطع برق با زدن کلید برق لامپ ها از باتری تامین بشه،این کار درسته؟ممنون از راهنماییتون

    1. تیم تولید محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در ابتدا توصیه می کنیم که از یو پی اس های خروجی 220 ولت استفاده کنید بدلیل اینکه استاندارد یو پی اس، 220 ولت هست و اگر در برندهای معتبر دقت بفرمایید هیچکدام یو پی اس خروجی 12 ولت تولید نمی کنند
      مورد بعدی مزیت یو پی اس 220 این هست که ممکنه که در آینده قصد داشته باشید یو پی اس را برای مصرف کننده های دیگه ای استفاده کنید که با خرید یو پی اس های 12 ولت، محدودیت خواهید داشت
      در صورتیکه باز هم قصد دارید از دستگاه های خروجی 12 ولتی استفاده کنید توصیه می کنیم که از یو پی اس دوربین مداربسته استفاده کنید که شارژر امکان شارژ تا 100 آمپر رو داشته باشه
      تامین برق دوربین از باتری حتی زمانی که برق هست تمام شدن سریع باتری می شه و توصیه نمی کنیم

  6. علي گفت:

    سلام ايا باطري يو پي خطر انتشار گاز هاي سمي مثل سرب يا سولفوريك داره؟ ايا استفاده ازش در محيط منزل نگراني دارد ؟حتي اگر باطري عمرش تموم بشه يا فاسد بشه خطري داره باز يا نه؟ من يكم وسواس پيدا كردم و نگرانم ؟ ممنون ميشم كامل توضيح بديد مطلب كاملي ازش نديدم

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر دوست عزیز باطری یو پی اس خطر انتشار گاز سمی ندارد نگران نباشید مطلب گفته شده در مورد ضرر های استفاده از باتری ماشین بجای باتری یو پی اس در سیستم های یو پی اس ها، برق اضطراری و برق خورشیدی است. در صورتیکه عمر باتری تمام شده توصیه می کنیم باتری را برای بازیافت بفرستید

  7. بهزاد گفت:

    سلام مهندس
    میشه از بو پی اس برای شارژ باطری موتور استفاده کرد
    من بوپی اس دارم که ۲ عدد باطری ۱۲
    ۹ آمپر میخوره

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست که برای شارژ باتری موتور از دستگاه یو پی اس تون استفاده کنید

  8. محمد گفت:

    سلام مهندس جان
    از باتری ماشین 12V_55A میتونیم بجای باطری 12V-15A برای ماشین شارژی استفاده کرد البته با تقویت سیم خروجی و نصب فیوز محدود کننده آمپر و استفاده از شارژ مناسب شارژ باتری 55A
    توضیحاتتون عالی بود ولی میخاستم بدونم چون موتورهای ماشین شارژی نیاز به یه آمپر مناسب جهت جابجایی صد کیلو رو دارند میشه استفاده کرد
    با تشکر از وقتی که به بنده اختصاص میدید

  9. پیمان گفت:

    سلام
    من یک مبدل ترانسی ۱۲ به ۲۲۰ ولت قدیمی دارم که با استفاده از باطری ماشین برق تولید می کنه و قابلیت شارژ باطری بعد از اومدن برق رو داره و اساسا بر اساس باطری ماشین طراحی شده چون در زمانش اصلا باطری ups اختراع نشده بود.
    ایا امکانش هست از باطری ups به جای باطری ماشین برای اون استفاده کنیم ؟
    هم برق بگیریم و هم شارژ کنیم.

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز بله می تونید استفاده کنید و مشکلی نداره فقط در زمان شارژ باتری به ولتاژ خروجی دستگاهتون دقت کنید که با استاندارد شارژ باتری خیلی تفاوت نداشته باشه ولتاژ مناسب برای شارژ باتری بین 14.5 تا 15 ولت هست و حداکثر آمپر شارژ در اکثر برند ها برای یک باتری 65 بطور مثال 19.5 آمپر ذکر شده

  10. سجاد گفت:

    سلام
    آیا میتوان از روی ups کرکره های برقی مشابه باتری خودرو یک رشته سیم برای روشنایی گرفت؟

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام سجاد عزیز
      بله امکانش هست و مشکلی پیش نمیاد فقط در نظر داشته باشید که از روشنایی به میزانی استفاده کنید که باعث تموم شدن باتری دستگاه یو پی اس نشه تا موقع کارکرد کرکره برقی به مشکل بر نخورید.

  11. امیرآبادی گفت:

    سلام فرق قیمت باتری یو پی اس و باتری ماشین چقدر هست؟

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام جناب امیرآبادی
      باتری های یو پی اس حدودا دو تا سه برابر گرانتر از باتری ماشین هستند.

  12. کامران گفت:

    سلام ما از باتری موتور برای یو پی اس استفاده کردیم و بعد از یک ماه ترکید مواظب باشید دوستان

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون که تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید دوست عزیز

  13. مرتضی گفت:

    سلام ببخشید به دلیل قیمت شدید باطری ups و تفاوت چندان زیاد با باطری ماشین من اگه بخوام 4 تا بخرم مشکلی پیش نمیاد مقاله رو خوندم اما قیمت خیلی چشم گیر میشه

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام دوست عزیز
      در صورتیکه قصد خرید باتری ماشین بجای باتری یو پی اس رو دارید شدیدا توصیه می کنیم اینکار رو انجام ندید علاوه بر خطراتی که داره، عمر باتری های مورد استفاده هم بشدت کاهش پیدا می کنه و بیشتر از چند ماه دوام نمیاره ، در حالت نرمال عمر متوسط یک باتری یو پی اس 3 سال هست که در صورتیکه از باتری ماشین استفاده کنید در بهترین حالت بعد از 6 ماه باید مجدد باتری ها رو تعویض کنید.

  14. علی شاهرودی گفت:

    سلام
    در زمان برق رفتن برای بالا بردن درب گاوصندوق نیاز به آمپر نسبتا بالا به مدت 2 دقیقه نیاز است . نیازی به استفاده از یوپی اس برای روشنائی ندارم و فقط هدفم بسته شدن درب صندوق و پائین آمدن کرکره برقی دارم که زمان هر کدام دو دقیقه می باشد . آیا میتونم با توجه به این نیاز از باطری ماشین برای یوپی اس استفاده کنم یا نه باز هم به مشکل ایمنی ممکنه برخورد کنم . و این که آیا عمر باطری ماشین در این حالت خیلی کوتاه تره یا از نظر عمر فرقی نمیکنه ؟

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای موارد اضطراری می تونید از باتری ماشین استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که استفاده از باتری ماشین برای یو پی اس علاوه بر خطراتی که دارد عمر باتری ماشینی هم که استفاده می کنید رو به شدت کم می کنه و بسرعت باعث خرابی باتری ماشین می شه

  15. سید مهدی گفت:

    سلام
    یو پی اس Apc اسمارت 3000 وات با 4 عدد باطری 12 ولت 55 آمپر 5 سال برای کامپیوتر استفاده کردم کاملا هم راضی هستم هیچگونه مشکلی نداشت حتی مدت زمان بیشتری برق دهی داشت.
    تجربه عملی خودم.

    1. تیم تولید محتوا گفت:

      سلام سید مهدی عزیز
      خیلی ممنون از اینکه تجربه ت رو با ما به اشتراک گذاشتی

  16. حسین باطری ساز گفت:

    سلام مهندسین گرامی
    چرا باطری ۲۴ ولت تولید نمیشه و ۲ تا ۱2 ولت می‌بندند.

    1. admin گفت:

      سلام جناب حسین
      این مورد مثل برق 220 ولت یک استاندارد هست که در واقع بهترین حالت ممکن در زمینه بازدهی باتری های ساکن در نظر گرفته شده و شرکت های تولید کننده باتری طبق اون محصولاتشون رو تولید می کنند

    2. عصام گفت:

      سلام اگر باتری 12ولت ولتاژش کم شده باشد میتونم یک باتری 2ولت بطور سری به آن اضافه کنم تا ولتاژ نرمال شود

      1. پشتیبانی گفت:

        سلام وقت بخیر دوست عزیز
        انجام این کار توصیه نمی شه چون عمر باتری تون تمام شده و بسرعت دوباره ولتاژ افت می کنه و با اضافه کردن باتری دو ولتی مشکل حل نمی شه ترجیحا باتری رو تعویض کنید.

  17. مهدی شهریاری گفت:

    سلام .مشخصه vpc در باتری به چه معناست؟ مثلا 1.75 vpc

    1. admin گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      vpc در باتری ها مخفف voltage Per Cell است که از مشخصات شارژ باتری است به عنوان مثال 1.75VPC به معنای 1.75V برای هر سلول باتری است که در یک باتری با 6 سلول برابر با 10.5 ولت می باشد که در واقع این باتری برای شارژ نیاز به ولتاژ حداقل 10.5 ولت در ترمینال باتری دارد.

  18. Jahan گفت:

    سلام ایا میشه باتری 7امپر یوپی اس رو روموتورسیکلت بدون استارت وصل کرد

    1. admin گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست فقط باید به نوع سوکتی یا پیچی باتری دقت بکنید

  19. احسان گفت:

    سلام خسته نباشید شما گفتید که نمیشه از این باطریا به خاطر اون مسائلی که ذکر کردید به جای همدیگه استفاده کرد ولی سوال من اینه میشه از باطری یوپی اس به جای باطری دوم ماشین توی صندوق عقب برای سیستم صوتی استفاده کرد و اینکه بهترین باطری برای سیستم ماشین چه نوعی هستش که هم با دوام باشه و هم با کیفیت

    1. admin گفت:

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      بهترین نوع باتری برای استفاده به عنوان باتری دوم ماشین باتری های سیلد اسید دیپ سایکل هستند که تعداد دفعات شارژ و دشارژ بسیاری بیشتری نسبت به باتری های سیلد اسید معمولی دارند.

      1. عبدی آزاد گفت:

        سلام .میشه داخل باطری upsپالما آب باطری ریخت یا نمیشه؟

  20. حمیدی گفت:

    سلام سال نو مبارک
    آیا با شارژر باتری خودرو امکان شارژ باتری یو پی اس هست ؟ باتری یو پی اس ۱۲ولت ۱۸ آمپر دارم چگونه شارژ کنم؟
    با سپاس

    1. admin گفت:

      سلام دوست عزیز سال نو شما هم مبارک باشه
      بله امکان شارژ باتری یو پی اس در آمپر های مشابه با باتری ماشین با همچین شارژی هست و مشکلی ایجاد نمی کنه .

  21. احسان گفت:

    سلام باطری یو پی اس رو میشه روی ماشین به جای باطری اسیدی استفاده کرد؟ من یه 12 ولت 60 امپرش رو دارم بلا استفاده مونده ترسیدم نصب کنم خراب بشه

    1. admin گفت:

      سلام همانطور که در مقاله امده باتری های ماشین این طور طراحی شده اند تا یک مقدار بسیار زیادی از جریان را برای یک مدت زمان بسیار کوتاه برای تامین قدرت استارت خودرو و روشن شدن اتوموبیل فراهم کنند و این برعکس عملکرد باتری یو پی اس هست در صورتیکه در شرایط اضطراری قرار گرفتید برای استارت زدن می تونید از باتری یو پی اس استفاده کنید

      1. محمد گفت:

        سلام.تفاوت باتری های 20hour با 10hour چیه و کدومشون بهتره(برای موتور سیکلت)

        1. پشتیبانی گفت:

          سلام دوست عزیز
          مواردی که عنوان کردید جزو مشخصات فنی باتری هست که به این صورت توسط شرکت های سازنده بیان می شه به عنوان مثال یک باتری 28 آمپر دارای این مشخصات ظرفیتی است
          28AH @ 20 hour rate (1.4A to 10.50VDC)
          26.6AH @ 10 hour rate (2.66A to 10.50VDC)
          23.8AH @ 5 hour rate (4.76A to 10.20VDC)
          28 آمپر ساعت در دشارژ 20 ساعته (با جریان 1.4 آمپر تا 10.5 ولت )
          26.6 آمپر ساعت در دشارژ 10 ساعته ( با جریان 2.66 آمپر تا 10.5 ولت )
          23.8 آمپر ساعت در دشارژ 10 ساعته ( با جریان 4.76 آمپر تا 10.5 ولت )
          که در حالت استاندارد تولید کنندگان ظرفیت باتری را بر اساس دشارژ 20 ساعته مشخص می کنند

  22. رحیمی گفت:

    سلام برای موارد اضطراری بجای باتری یو پی اس می شه از باتری ماشین استفاده کرد یا نه ؟

    1. رضا گفت:

      خیر

    2. عادل گفت:

      تا مورد اضطراری چه باشد.اگر در مدت زمان کوتاه و دفعات بسیار کم بخواهید استفاده کنید مشکلی نداره ولی اگر مورد اضطراری استفاده برای مدت زمان طولانی حتی برای یکبار موجب صدمه به باطری شما خواهد و احتمال خطرات دیگر مثل انفجار باطری بالاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغ یو پی اس کاران