تفاوت عمر طراحی و عمر مفید در باتری های یو پی اس

تفاوت بین عمر مفید و عمر طراحی باتری یو پی اس

راهنمای مطالعه

طبق دستورالعمل های معتبر بین المللی EUROBAT (اتحادیه تولیدکنندگان باتری های خودرویی و صنعتی اروپا) ، باتری های یو پی اس پس از مصرف ۸۰ درصد از ظرفیت باتری به پایان عمر مفید خود می رسد. یعنی به جایی می رسند که دیگر استفاده از آنها ایمن نیست و نیاز به تعویض دارند. 

عوامل مختلفی می توانند بر طول عمر باتری ها تأثیر بگذارند، حتما مقاله های تاثیر دما بر عمر باتری یو پی اس و 5 ترفند برای افزایش عمر باتری یو پی اس را در این باره مطالعه کنید تا بتوانید حداکثر استفاده را از عمر باتری های یو پی اس خود ببرید. 

قبل از اینکه چنین تأثیراتی در طول عمر باتری حتی در نظر گرفته شود ، ظرفیت عملیاتی یک باتریبا عمر طراحی 10 سال تا سال ششم به زیر ۱۰۰ درصد ظرفیت خود می رسد و در 4 سال آینده این میزان همچنان به زیر ۸۰ درصد کاهش می یابد ، همانطور که در تصویر زیر مشخص شده است.

عمر طراحی باتری یو پی اس

عمر طراحی مدت زمانی است که یک باتری یو پی اس برای فرض در شرایط کارکرد عالی دوام می آورد، در حالی که عمر مفید باتری مدت زمانی است که پس از آن نیاز به تعویض باتری است.

تمام باتری های یو پی اس دارای طول عمر مشخص می باشند. طول عمر طراحی استاندارد باتری ۵ سال است، اگرچه باتری هایی با عمر ۱۰ ، ۱۵ و حتی ۲۰ سال نیز ساخته می شوند. 

 

عمر مفید باتری یو پی اس

عمر مفید یک باتری یو پی اس با این صورت محاسبه می شود که فرض کنید یک باتری با عمر طراحی ۱۰ سال را در بهترین شرایط کارکرد قرار داشته باشد که در این حالت پیش بینی می شود باتری ده سال دوام بیاورد، اما عملکرد آن با گذشت زمان کاهش می یابد و به جایی می رسد که ادامه استفاده از آن، به توصیه اتحادیه های مختلف تولید باتری و همچنین تولید کنندگان یو پی اس ایمن نیست. 

یعنی بعد از هشت سال استفاده از این باتری یو پی اس، دیگر استفاده کردن از آن ایمن نبوده و ممکن است مصرف کننده های یو پی اس را در معرض خطر قرار دهد. 

یعنی عمر مفید یک باتری با عمر طراحی 10 سال در بهترین حالت 8 سال می باشد و در سال هشتم شما حتما باید تعویض باتری  یو پی اس را در دستور کارهای خود قرار داده و به فکر خرید باتری باشید.  

یو پی اس کاران

یو پی اس کاران

فروشگاه تخصصی یو پی اس UPS و باتری یو پی اس

مشاور شما در خرید انواع یو پی اس
از جدیدترین محصولات و مطالب تخصصی در حوزه برق و تکنولوژی روز مطلع شوید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

2 thoughts on “تفاوت عمر طراحی و عمر مفید در باتری های یو پی اس

  1. رمضانزاده گفت:

    سلام باتری هایی که توی بازار ایران هست چقدر عمر مفید دارن

    1. پشتیبانی گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بطور متوسط عمر مفید برندهای باتری که در بازار ایران موجود هست 3 سال هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغ یو پی اس کاران