انتخاب یو پی اس مناسب برای کسب و کار شما – قسمت دوم

انتخاب یو پی اس مناسب

 

انتخاب یو پی اس مناسب برای کسب و کار شما –  قسمت دوم

در این قسمت از سری مقالات راهنمای انتخاب یو پی اس به انواع یو پی اس و کاربرد آنها در کسب و کار های مختلف می پردازیم .

انواع یو پی اس

سه نوع یو پی اس استاتیک وجود دارد که یو پی اس آنلاین ، یو پی اس لاین اینتراکتیو و یو پی اس آفلاین شناخته می شوند . مناسب ترین مدل برای سیستم های حساس آی تی  به طور کلی تکنولوژی یو پی اس آنلاین  On-Line است. برای شما ممکن است انتخاب صحیح یو پی اس محل کار کمی مشکل باشد پس در ادامه به اینکه کدام یو پی اس برای چه مصرف کننده هایی مناسب است می پردازیم.

به طور کلی UPS های آفلاین و لاین اینتراکتیو برای دستگاههای IT مطلوب نیستند زیرا آنها در برابر همه تغییرات فرکانس الکتریکی مقاومت نمی کنند. همچنین سه میلی ثانیه طول میکشه تا دستگاه شروع به ارسال برق کند. اگربرای یک یو پی اس UPS آفلاین مشکلی ایجاد بشود، تا زمانی که دستگاه شروع به کار نکند تشخیص داده نمی شود و این به معنی این است که شما زمانی که به یو پی اس تان نیاز دارید کار نمی کند.

یو پی اس آنلاین  On-line UPS

در حالتی که مصرف کننده ها از برق شهری تغذیه می کنند هدف اولیه یک یو پی اس آنلاین عرضه یک منبع برق تمیز، پایدار و تنظیم شده است، که اجازه می دهد تغییرات فرکانس و ولتاژ در حد مجاز باشند. اگر منبع تغذیه و یا برق شهری دارای بی نظمی باشد، این نوع یو پی اس، تجهیزات شما را در برابر افزایش ناگهانی جریان و کاهش جریان محلی، کاهش فشار جریان، نویز و نوسانات جریان حفاظت خواهد کرد.

شرایط تامین نیرو در انواع یو پی اس

بخش عمده ای از عملکرد یک یو پی اس آنلاین کنترل کردن بی نظمی های منبع تغذیه برق است. این انحراف معمولا برای مدت زمان بسیار کوتاهی طول می کشد و پنج ثانیه در اینجا به عنوان یک زمان بسیار طولانی در نظر گرفته می شود. با این حال، مواردی وجود دارد برق کاملا قطع می شود. اگر چنین وضعیتی رخ دهد، یو پی اس جریان را با استفاده از قدرت باتری در اختیار شما قرار می دهد و اگر شما یک دیزل ژنراتور پشتیبان دارید، یو پی اس آنلاین به عنوان یک پل بین از دست دادن برق و شروع به کار ژنراتور بک آپ عمل می کند.

یو پی اس آنلاین همچنین محافظت از مصرف کننده ها را زمانی که سیستم پس از گذراندن مشکل، به برق شهری یا منبع تغذیه اصلی بازگشت می کند، را فراهم می کند. در صورت عبور بیش از حد جریان و یا خطا سیستم شما به صورت اتوماتیک به روی استفاده از باطری برگشت خواهد کرد.

یو پی اس آفلاین

یو پی اس های آفلاین یو پی اس های ساده و ارزان هستند که تنها حفاظت اولیه را انجام می دهند. در شرایط عادی، یو پی اس به طور مستقیم به ولتاژ برق وصل می شود. قدرت اصلی یک خط DC تک را فراهم می کند که باتری را شارژ می کند. هنگامی که ولتاژ کاهش می یابد، یو پی اس اینورتر را روشن می کند تا جریان را به طور مستقیم باتری بچرخاند. این سیستم ها نسبتا آهسته اند (زمان سوئیچ طولانی تر از 3 میلی ثانیه)، و تاخیر بین تلفات برق اصلی و راه اندازی اینورتر می تواند به اندازه کافی بلند باشد تا عملکرد الکترونیکی حساس را مختل کند. فن آوری UPS آفلاین، شرایط کامل را ارائه نمی دهد، اما ممکن است استفاده از یک فیلتر ساده برای خنک سازی و نویز الکتریکی اثربخش باشد.

 

یو پی اس لاین اینتراکتیو

یو پی اس های لاین اینتراکتیو شامل یک اینورتر آفلاین و یک ترانسفورماتور برای تامین جریان است. در صورت قطع الکتریکی، اینورتر شروع به کار می کند و به ترانسفورماتور سوییچ می شود تا خروجی را فراهم کند. ترانسفورماتور برای تهیه لاین کاندیشنینگ استفاده می شود اما با این وجود همچنان خروجی را در ثانویه خود به طور خلاصه حفظ می کند زمانی که یک قطع کامل برق باعث افزایش زمان توقف UPS می شود. این مساله موجب قطع خروجی برای چند میلی ثانیه یا کمتر می شود و در نتیجه سریع تر از یک یو پی اس آفلاین ساده است.

یو پی اس چرخشی

نوع دیگری از UPS به نام یو پی اس چرخشی وجود دارد. این نوع وابسته به انرژی جنبشی ذخیره شده در یک چرخ دنده بزرگ برای تولید برق است تا زمانی که ژنراتورها بتوانند از آن استفاده کنند و به باتری هم متکی نیستند. UPS چرخشی (گاهی اوقات به نام UPS چرخ دنده شناخته می شوند) به عنوان جایگزینی برای سیستم های یو پی اس استاتیک تنها برای نصب و راه اندازی های بسیار بزرگ استفاده می شود. با این توضیح، بعضی از یو پی اس های چرخشی نیز باتری را شامل می شوند، اما اتصال با ژنراتورها بیشتر معمول است. همانطور که چرخ دنده شروع به کند شدن می کند، ژنراتور، که در حال حاضر زمان برای آنلاین شدن دارد، جریان را بارگیری می کند.

فازهای الکتریکی

هنگام تعیین دستگاه مورد نیاز، باید مشخص کنید که برای یک منبع برق تک یا سه فاز باشد. تجهیزات UPS کم توان یک ورودی و خروجی تک فاز است. تجهیزات بزرگتر سه مرحله برای ورود و خروجی دارند. در وسط محدوده، ورودی سه فاز با خروجی تک فاز استفاده می شود.

مدت زمان بک آپ یو پی اس

مدت زمان لازم برای پشتیبانی UPS از تجهیزات متصل شده شما چقدر است؟

نکات مورد نظر عبارتند از طول زمان اجرای مورد نظر، هزینه، وزن باتری و فضای مورد نیاز. هنگامی که تقاضای برق و ظرفیت اضافی مورد توافق قرار گرفته است، فضا و ابعاد کلی UPS را با توجه به فضای مورد نیاز برای هر بانک اضافی باتری و وزن آن می توان محاسبه کرد. این ممکن است در کنار یو پی اس و یا دور از آن واقع شود.

اگر یک ژنراتور هم بخشی از دستگاه باشد، زمان اجرا UPS می تواند بطور قابل توجهی کوتاه تر از زمانی باشد که UPS به تنهایی عمل کند، UPS به عنوان یک پل بین قطع برق اصلی و ژنراتور عمل می کند.

بسیاری از سیستم ها، جایی که نویز و بی نظمی وجود دارد، به جای یک فاجعه، اگر سیستم خاموش شود، برای مدت مشخصی همچنان به اجرا ادامه می دهد  سپس، در صورت قطع کامل برق، یو پی اس می تواند یک سیگنال را به سرور ها برای بک آپ گیری از هر داده ذخیره نشده ای را قبل از خاموش شدن دستگاه ارسال کند.

نصب موازی یو پی اس

ساده ترین پیکربندی، برای ظرفیت یا سیستم های N تایی معمولا شامل یک یو پی اس تبدیل دوگانه با یک بای پس تعمیر و نگهداری می شود، که اندازه آن برای جریان بحرانی تعیین شده. این روش ارزان ترین گزینه است اما نیاز به زمان خاموش شدن سیستم UPS برای تعمیر و نگهداری دارد. در جایی که اتصال دائمی برق باید هر میزان هزینه ای حفظ شود، استفاده می شود. اغلب با عنوان N + 1 نامیده می شود.

چندین پیکربندی متفاوت وجود دارد، اما در همه موارد قصد یکسان است. و آن این است که اطمینان حاصل شود که برق برای کار سیستم های بحرانی وجود دارد.معمولترین پیکربندی برای دو یا چند یو پی اس نصب شده است، چنانچه یک یو پی اس کار نکند، بقیه از سیستم پشتیبانی می کنند. این پیکربندی همچنین می تواند با ژنراتورها مورد استفاده قرار گیرد.

نگهداری یو پی اس

در صورت استفاده از نصب موازی، تعمیر و نگهداری یک مشکل به حساب نخواهد آمد زیرا جدا کردن یک واحد برای مدت کوتاه ممکن است. با این حال، بدون نصب موازی، یو پی اس آنلاین می تواند با کلید سوئیچ تعمیر و نگهداری نصب شود. این سوئیچ برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می گیرد تا تعمیر و نگهداری انجام شود.

یو پی اس کاران

یو پی اس کاران

فروشگاه تخصصی یو پی اس UPS و باتری یو پی اس

مشاور شما در خرید انواع یو پی اس
از جدیدترین محصولات و مطالب تخصصی در حوزه برق و تکنولوژی روز مطلع شوید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغ یو پی اس کاران