محافظت از تجهیزات شبکه توسط یو پی اس

محافظت از تجهیزات شبکه با یو پی اس

محافظت از تجهیزات شبکه در فضای ابری

همانطور که شرکت ها روز به روز به اطلاعات بیشتری از فناوری های ابری پی می برند محافظت اطلاعات در شبکه و  فضای ابری از اهمیت ویژه تری پیدا می کنند. در مطالب قبلی یو پی اس کاران برخی از تغییراتی که مجازی سازی و فناوری ابری به دیتا سنتر ارائه می دهد را مورد بحث و بررسی قرار دادیم اما همانطور که می دانید مهم ترین مسئله دسترسی کاربران بصورت 24 ساعته به شبکه است.

اینکه آیا ما در مورد یک دفتر کوچک یا یک شعبه از یک شرکت بزرگ صحبت می کنیم می تواند در مورد جزئیات تفاوت هایی ایجاد کند اما در مورد کلیات تفاوتی ایجاد نمی کند. همانطور که مجازی سازی و فناوری های ابری همچنان ادامه پیدا می کند در مواردی مشاهده شده است که این سایت ها به هیچ وجه سخت افزار محاسباتی واقعی را در محل خود ندارند و یا به عبارت دیگر آن ها به سرورهای دورتر برای محاسبات قدرت خود وابسته هستند که می تواند یک سایت ارائه دهنده نرم افزار از قبیل salesforce باشد.

زمانی این تاثیرات در آن سایت ها مشخص می شود که ارتباطات شبکه ای خود را از دست بدهند. به نظر شما چه میزان بهره وری از دست می دهند؟ و چه هزینه ای برای آن باید پرداخت کنند؟ احتمالا باید هزینه های کارمندان خود را حتی زمانی که ارتباطات شبکه ای خود را از دست داده اید پرداخت کنید و چه کاری می توانید انجام دهید؟

برق اضطراری راه حلی برای همه

طی صحبت با یکی از مشتریانمان ایشان می گفتند که در صورت قطعی برق و دسترسی نداشتن به اینترنت کارکنان مان می توانند به نزدیک ترین کافی شاپ رفته و به اینترنت وصل شوند، اما این راه حل می تواند برای شرکتی با نهایتا 2 یا 3 کارمند مفید باشد اما برای شرکتی با حداقل 10 کارمند و یا بیشتر این امر امکان پذیر نخواهد بود. یک فروشگاه بزرگ و یا هایپر مارکت را در نظر بگیرید، اگر دستگاه های پوز از کار بیفتند و نتوانید فروش را انجام دهند، چه مقدار هزینه ضرر خواهید کرد؟ چه تعداد از مشتریان به سرعت بخاطر اینکه نمی توانید فروش تان را انجام دهید سبد های خرید را رها کرده و بیرون می روند؟

واضح است که تمام این تجهیزات باید در برابر قطع برق محافظت شوند، چه دستگاه پوز و کامپیوتر و یا مودم ها و سوئیچ هایی که اتصال شبکه یا اینترنت را فراهم می کنند. بنابراین سوال بعدی این است که در صورت قطع برق و تأمین برق اضطراری از طریق یو پی اس یا موارد دیگر مثل ژنراتور، چه مقدار زمان نیاز دارید؟

مدیریت از راه دور سیستم های یو پی اس و برق اضطراری

شاید یک ژنراتور در محل کسب و کارتان موجود باشد اما همیشه نیاز به یک یو پی اس دارید که می تواند مدت زمان کافی برای تامین برق مصرف کننده ها را تا زمان روشن شدن کامل ژنراتور فراهم کند. اما آیا ژنراتور قدرت کافی برای اجرای تمام تجهیزات حیاتی خود دارد یا فقط برای روشنایی اضطراری می تواند به کار گرفته شود؟ با توجه به یو پی اس UPS ها، آیا می توانید آنها را از راه دور مدیریت کنید؟ این به دو دلیل قابل توجه است.

1- با استفاده از قابلیت های مدیریت از راه دور یو پی اس ، کارکنان فناوری اطلاعات قادر هستند تا زمانی که UPS ها به تعمیر و نگهداری نیاز دارند مانند زمان نصب یک باتری یو پی اس جدید و یا تعمیر یو پی اس سیستم می تواند آن ها را مطلع سازند.

2- با UPS یو پی اس های مدیریت شده، گروه مرکزی IT می تواند به طور انتخابی دستگاه های غیر ضروری را خاموش کند، بنابراین UPS قادر به ارائه قدرت به تجهیزات واقعا مهم برای مدت زمان طولانی است.

همه مدل های یو پی اس APC که توسط شرکت Schneider Electric Smart-UPS تولید می شود و مدل های UPS Symmetra از ظرفیت 5 کیلو وات و بالاتر با یک کارت مدیریت شبکه یکپارچه برای مدیریت از راه دور ساخته و عرضه می شوند ، و در مدل های زیر 5 kVA این آپشن اختیاری است. تمام نیازهای اپراتور برای کنترل از راه دور یو پی اس یک مرورگر وب است و سیستم ها نیز با یکدیگر با استفاده از مدیریت شبکه ای که از پروتکل مدیریت ساده شبکه SNMP پشتیبانی می کند، ادغام می شود. در دنیای فضای ابری  و مجازی، حفاظت از شبکه بسیار مهم است، اما با برنامه قدرتمند و همچنین پشتیبانی یو پی اس درست، شما می توانید به طور چشمگیری خطرات را کاهش داده و اطلاعات و سرمایه خود را حفظ کنید.

یو پی اس کاران

یو پی اس کاران

فروشگاه تخصصی یو پی اس UPS و باتری یو پی اس

مشاور شما در خرید انواع یو پی اس
از جدیدترین محصولات و مطالب تخصصی در حوزه برق و تکنولوژی روز مطلع شوید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغ یو پی اس کاران