نکات ضروری در مورد یو پی اس اتاق سرور

یو پی اس اتاق سرور

تحلیلگران IT پیش بینی می کنند دستگاه های دارای اینترنت اشیا، از حدود 10 میلیارد دستگاه متصل به اینترنت در حال حاضر به 30 میلیارد دستگاه در سال 2020 افزایش پیدا خواهند کرد که این به معنای اضافه شدن حدود 3 میلیارد دستگاه جدید در سال است. دستگاه های متصل به اینترنت در حال افزایش اند و به نوبه خود باعث رشد چشمگیری در مقدار دیتا و اطلاعات تولید شده می شوند.

دیتا سنترها و محیط اتاق سرور از این موج انقلابی داده های بزرگ یا بیگ دیتا در امان نخواهند ماند. این نسل جدید از دستگاه های متصل به اینترنت، که آنها را قادر به برقراری ارتباط و اشتراک گذاری وضعیت خود می کند مسئول تولید این حجم عظیم اطلاعات در اتاق سرور دیتا سنترها هستند. جمع آوری این اطلاعات و سپس تجزیه و تحلیل آن تاثیر عمده ای بر نحوه عملکرد سرور ها و نحوه مدیریت سیستم ها و این که چه اجزایی از اتاق سرور نیاز ارتقا و یا بهبود دارند، خواهد داشت.

اینترنت اشیا، در طول زمان بسیار متحول شده و به سرعت رو به پیشرفت است. سیستم های برق اضطراری UPS را در نظر بگیرید. طبیعتا این دستگاه چیزی نیست که مدیران اتاق سرور معمولا وقت زیادی را صرف فکر کردن درباره آن کنند. مدیران IT ، سرورهای خود را به یو پی اس وصل کرده تا تجهیزات اتاق سرور را از این طریق از آسیبهای برقی محافظت کنند (مثل افت لحظه ای برق و تغییرات ولتاژ ). این یو پی اس ها همچنین از طریق باتری یو پی اس، خاموش کردن امن سیستم ها در طول قطعی برق و جلوگیری از ازدست دادن داده های با ارزش را فراهم می کنند. در جهان جدید اینترنت اشیا، یو پی اس در حال حاضر نقش بسیار مهمی در حفاظت از اتاق سرور و دارایی های آن بازی می کند. 

گوش دادن به یو پی اس در حال حاضر کلید موفقیت عملکرد است

دستگاه های مدرن یو پی اس بصورت اسمارت ارائه می شوند که به آنها امکان می دهد پارامترهایی مانند وضعیت دستگاه، هشدار، اطلاعات تنظیم شده و داده های محیطی (مانند دما) را به شما اعلام کنند. ناتوانی در “گوش دادن” به این داده ها به این معنی است که مدیران اطلاعات با ارزشی را از دست می دهند که به بهبود عملکرد اتاق سرور کمک می کند.

توانایی جمع آوری اطلاعات مهم است اما فقط اگر بتوان این اطلاعات را برای تحلیل به مدیر باز گرداند. سپس، پس از تجزیه و تحلیل، این اطلاعات باید برای تولید اقداماتی که به ارزش کلی کسب و کار کمک می کند (مانند کاهش مصرف انرژی و تجربه کمتری از قطعی های پیش بینی نشده).

پیشنهادات در حال حاضر در دسترس هستند که این یو پی اس ها را نظارت می کنند، داده هایی را که تولید می کنند را جمع آوری می کنند و سپس تجزیه و تحلیل دقیق از نحوه رفتار این دستگاه ها را ارائه می دهند. در آینده نزدیک، این ابزار جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل داده ها برای بهبود تخصیص انرژی اتاق و اتاق های خنک کننده به IT، استفاده از تجزیه و تحلیل تاثیر پیش بینی شده از نقاط پتانسیل مختلف اتاق IT، و استفاده از اطلاعات گذشته برای بهبود عملکرد اتاق های سرور استفاده می شود.

مزایای متعددی برای نظارت پیشرفته تر وجود دارد. یکی از این احتمالات، نگهداری پیش بینی شده در آینده است. توانایی گفتن “تمام علائم به ما می گوید که این یو پی اس در 3 ماه آینده از کار خواهد افتاد، بنابراین من قصد دارم در مورد آن کاری انجام دهم” باعث کاهش آسیب و صرفه جویی در هزینه ها می شود. چه کسی تا به حال فکر کرده بود که یک یو پی اس به عنوان یک مولفه حیاتی ظاهر می شود که اکنون به طور مستقیم بر عملکرد کلی سرورها  و دیتا سنتر ها تاثیر می گذارد؟

UPS های متصل به اینترنت جدید، اطلاعات با ارزشی را در مورد عملکرد خودشان (به عنوان مثال، تعداد دوره هایی که باتری پر و خالی می شود) در اختیارتان قرار می دهد. اما تفسیر این داده ها و اقداماتی که به دنبال آن انجام می شود، بازدهی کسب و کار را افزایش میدهد یا در افزایش بهره وری و اجتناب از آسیب های پرهزینه و وقفه های پیش بینی نشده برای کسب و کارتان  مفید اند.

یو پی اس کاران

یو پی اس کاران

فروشگاه تخصصی یو پی اس UPS و باتری یو پی اس

مشاور شما در خرید انواع یو پی اس
از جدیدترین محصولات و مطالب تخصصی در حوزه برق و تکنولوژی روز مطلع شوید

کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغ یو پی اس کاران